صعود به قله مورگل دنا 4435متر

گروه کوهنوردی شهید جمشید نادری سمیرم

Mountaineering Group, Shahid Jamshid Naderi Semirom

به نام خداوند قادر و متعال

گزارش صعود گروه کوهنوردی شهید جمشید نادری به قله مورگل دنا باارتفاع4435متردر تاریخ 14و15خرداد

اسامی اعضاء شرکت کننده در برنامه: اسماعیل نادری- سرپرست-محمدمهدی نادری –فنی-محمدرضا نادری –امداد و نجات-سعید نادری محیط  زیست-حامد نادری عضوعادی-جواد مسیبی-عضوعادی

مورخه 14خرداد نودو سه ساعت 8صبح به سمت روستای خفر حرکت کردیم تا صعودی به قله زسیبای مورگل دنا داشته باشیم ساعت 10صبح به روستا رسیدیم پس ازانجام قرائت آیاتی از کلام اله مجید و گروه کردن و نرمش از سمت تنگ غلامرضا به سمت جانپنه حرکت خودرا آغاز نمودیم در مسیر بچه ها برای جمع آوری هیزم بسیج شدند استراحتی کردیم و مجدد به حرکت خود ادامه دادیم ساعت 13:30 به جانپناه رسیدیم اما بعلت وزش دید باد و نبود جای مناسب در محل ترجیح دادیم در دره زیر جانپناه مسقر شویم تا از وزش باد و سرما در امان باشیم پس از مسقر شدن گروه در دره گروههای زیادی به سمت ما سرازیر شدند تا از باد درامان باشندو گروه با خوشرویی از کوهنوردان عزیز که از سرچشمه کرمان و تهران و خراسان رضوی آمده بودند استقبال کردند . پنج شنبه ساعت 4 صبح بیدار باش زده شد اما از سرما کسی نخوابیده بود که بخواهد بیدار شود با هیزمی که آورده بودیم گروه شدیم و نماز خواندیم و ساعت 6 صبح به سمت دره قاش مستان حرکت کردیم . در راه با کوهنوردان خراسان رضوی تهران و سرچشمه کرمان همراه شدیم .از آنجایی که مسیر ما قله مورگل بود به سمت راست رفتیم و دیگر کوهنوردان به سمت چپ یعنی قله قاش مستان رفتند . مسیر را که درست آشنا نبودیم با سرپرست هیئت تماس گرفتیم و ایشان لطف کردند و مارا راهنمایی نمودند .بالاخره پس از گذر از شیب های تند و یخی و صخره های سخت ساعت 13:30به قله مورگل با ارتفاع 4435متر رسیدیم .

فرود خورد را ساعت 13:45 آغاز نمودیم قله های لوکوره –فردای قیامت-پوتک-ایستگاه و در دوردست ها قلات بزی قابل مشاده بود گویی قله ها به سمت خدای بزرگ سر تعظیم فرو آورده بودند. از دره مورگل راه برگشت خودرا ادامه دادیم به گله ای پازن رسیدیم که صعودمان را شیرین تر و جذاب تر کرد.ساعت 2:45 به دره قاش مستان رسیدیم و در ساعت 3:30به جانپناه رسیدیم پس از صرف ناهار و نماز و رفع خستگی ساعت 5 عصر به سمت روستا حرکت کردیم پس از 90 دقیقه پیاده روی از مسیر تنگ غلامرضا به روستا رسیدیم برنامه را ساعت 6:30با خواندن دعای فرج و ذکر صلوات به پایان رساندیم .

موفقیت و سلامتی شما آرزوی من است

کد را وارد نمایید:

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:,ساعت 20:20 توسط اسماعیل نادری سمیرمی| |